Przejdź do głównej treści

Cykl warsztatów online – Bardzo Młoda Kultura w województwie podlaskim

Podlaski Instytut Kultury w Białymstoku serdecznie zaprasza na pierwszy cykl bezpłatnych warsztatów online organizowanych w ramach programu Bardzo Młoda Kultura w województwie podlaskim, realizowanym wspólnie z Narodowym Centrum Kultury. Są one skierowane przede wszystkim do animatorów i nauczycieli, ale nie tylko – także do wszystkich osób zajmujących się edukacją kulturową, współpracujących z dziećmi i młodzieżą w naszym regionie.

Celem warsztatów, szkoleń i spotkań jest podzielenie się wiedzą, doświadczeniem i umiejętnościami w pracy edukacyjno-kulturowej oraz promocja współpracy międzysektorowej. Jak przenieść działania animacyjne w przestrzeń wirtualną? Z jakich narzędzi skorzystać, żeby utrzymać relacje ze swoimi użytkownikami? Czy są możliwe działania teatralne online? Odpowiedzi na te i na wiele innych pytań poszukamy w trakcie zaplanowanych warsztatów. Jesteśmy przekonani, że spotkania te staną się inspiracją i przestrzenią do wspólnego wypracowania pomysłów na działania w obszarze kultury.

Liczba miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń. Jedna osoba może uczestniczyć maksymalnie w 3 warsztatach, a z jednej instytucji mogą zostać przyjęte maksymalnie dwie osoby. Ważne jest zatem rozważne zapisywanie się na wybrane szkolenia. Poniżej prezentujemy tematy kilkunastu szkoleń. Rekrutacja na nie będzie prowadzona stopniowo. Prosimy o zapoznanie się z terminami wysyłania zgłoszeń. Jeśli chętnych będzie więcej niż miejsc, zaplanujemy drugi cykl warsztatów.

Program finansowany jest ze środków Narodowego Centrum Kultury w ramach programu Bardzo Młoda Kultura 2019–2021.

Regulamin BMK

RODO BMK

Kontakt:
w sprawach związanych z programem Bardzo Młoda Kultura: 
Elżbieta Półkośnik, Katarzyna Zagłoba 
Dział Projektów PIK
tel. 85 740 37 26

w sprawach związanych z zapisami na szkolenia:
Dział Promocji PIK
te. 85 740 37 22


Animacja w sieci – jak urwać łeb tej hydrze
Prowadzące: Dorota Kostowska, Olga Ślifirska

Data: 18.05.2020 r. (I z III warsztatów), godz. 14:00–15:00
Liczba osób: 50

Rekrutacja zakończona! Limit miejsc wyczerpany.

Pigułka wiedzy o tym, jak przeprowadzić działania animacyjne z tak zwanego reala do sieci. Przekazane zostaną informacje o dostępnych bezpłatnie i prostych w obsłudze narzędziach onlinowych, które służą wspieraniu i ułatwiają działalność w sieci. Zaprezentowane zostaną dobre praktyki animatorek i animatorów, którzy z powodzeniem realizują przedsięwzięcia w świecie wirtualnym, angażując odbiorców do działania.

Dorota Kostowska – trenerka, facylitatorka  graficzna, specjalistka od webinariów. Z wykształcenia socjolożka. Ma ponad 14 lat doświadczenia w innowacyjnym uczeniu dorosłych. Pracowała dla United Nations Development Program (UNDP), gdzie współpracowała z organizacjami pozarządowymi, OSP, bibliotekami i aktywnymi mieszkańcami. Z Fundacją Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, jako główna specjalistka ds. szkoleń i szefowa zespołu „Edukacja i innowacja”, realizowała Program Rozwoju Bibliotek. Od 2015 r. jest właścicielką EduLab – własnej firmy, w której, jak w laboratorium, sprawdza, bada, eksperymentuje z różnymi formami edukacyjnymi. Prowadzi webinaria i wdraża tę formę e-learningu w firmach i organizacjach, szkoli zespoły i grupy w zakresie komunikacji i efektywnym prowadzeniu spotkań. Jest facylitatorką graficzną – tworzy zapisy graficzne na żywo, ilustracje materiały edukacyjne i prowadzi warsztaty, na których ośmiela dorosłych do wykorzystania myślenia wizualnego w komunikacji. Więcej: www.dorotakostowska.pl

Olga Ślifirska – trenerka umiejętności społecznych. Chętnie dzieli się wiedzą – stale szuka sposobów na to, by mówić jak najprościej nawet o skomplikowanych sprawach. Od początku swoich działań zawodowych związana głównie ze środowiskiem organizacji pozarządowych i instytucji samorządowych, które wspiera jako trenerka i edukatorska, a także moderatorka spotkań oraz dyskusji. Od 5 lat współpracuje z firmą Webinaria24, gdzie wspiera ekspertów w opracowaniu ciekawych, angażujących i inspirujących webinariów, a także zajmuje się moderacją oraz obsługą techniczną spotkań webinaryjnych. Współpracowała m.in. z: Fundacją Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, Uniwersytetem Warszawskim, PKP Cargo, Narodowym Centrum Kultury. W pracy trenerskiej skupia się na dostrzeganiu korzyści płynących z różnorodności grup, czerpiąc z edukacji międzykulturowej i równościowej (z wykształcenia jest psycholożką międzykulturową). Obecnie na stałe związana jest z Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku jako koordynator wolontariatu. Współtworzy również dział projektów lokalnych w Muzeum.


Badanie potrzeb
Prowadząca: Maja Branka

Data: 19.05.2020, godz. 13:00–15:00
Liczba osób: 20
Zgłoszenia: do 18.05.2020 r., do godz.12:00

Rekrutacja zakończona! Limit miejsc wyczerpany.

Warsztat zbierający potrzeby to okazja do spotkania i przyjrzenia się, w jaki sposób pandemia i zawieszenie dotychczasowych form działalności instytucji kultury wpływa na animatorów, społeczności, instytucje.
Uczestnicy spotkają się, aby:
– porozmawiać i zebrać informacje na temat potrzeb szkoleniowych i wsparcia ważnego dla animatorów i/lub dyrektorów domów kultury;
– pobyć razem, zderzyć myśli i otrzymać wsparcie w kryzysowej sytuacji;
– doświadczyć wspólnej pracy online i sprawdzić, w jakim stopniu może być to narzędziem do prowadzenia własnej aktywności.

Maja Branka – psycholożka, trenerka z 20-letnim doświadczeniem. Przepracowała ponad 5000 godzin, szkoląc instytucje kultury, organizacje pozarządowe, administrację publiczną i firmy. Od dziesięciu lat intensywnie współpracuje z instytucjami sektora kultury – bibliotekami, domami kultury, muzeami oraz urzędnikami miejskimi odpowiedzialnymi za politykę kulturalną. Specjalizuje się w szkoleniach z komunikacji, wystąpień publicznych i rzecznictwa. Współpracowała z Narodowym Centrum Kultury, Laboratorium Edukacji Kulturalnej Biura Kultury Miasta Stołecznego Warszawa, Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, warszawskimi domami kultury. Absolwentka Szkoły Trenerskiej STOP, Szkoły Procesu Grupowego Haliny Nałęcz-Nieniewskiej, Szkoły Tutoringu Fundacji „Szkoła Liderów”. Autorka licznych materiałów szkoleniowych i podręczników trenerskich oraz superwizorka Stowarzyszenia Trenerów Organizacji Pozarządowych (STOP).


Równowaga w działaniu – jak zadbać o siebie, pracując z ludźmi
Prowadząca: Pluta Karolina

Data: 25.05.2020 r., godz. 16:00–18:00
Liczba osób: 16
Zgłoszenia: od 20.05.2020 r. (od godz. 8:00) do 22.05.2020 r. (do godz. 12:00)

„Amy Jen Su, współzałożycielka dużej firmy konsultingowej, w jednym ze swoich artykułów dotyczących pracy pisze: Dbanie o siebie przestało być luksusem; to część mojej pracy”. Czy animatorki i animatorzy kultury mogą tak o sobie powiedzieć? Czym jest dbanie o siebie i jak to robić, pracując na co dzień z innymi ludźmi i ich twórczymi pomysłami? A jak zadbać o siebie, kiedy dodatkowo rzeczywistość za oknem cechuje ciągła niepewność?

Celem warsztatu jest wzmocnienie nas – osób pracujących w kulturze z innymi i dla innych.
Jak to zrobić? Podczas warsztatu spróbujemy odpowiedzieć na to pytanie, podzielimy się też swoimi sprawdzonymi sposobami, które pozwalają ustanowić nasze granice w działaniu.

Karolina Pluta – trenerka, pedagożka teatru, certyfikowana tutorka Szkoły Liderów, członkini zarządu Stowarzyszenia Pedagogów Teatru. Absolwentka Szkoły Trenerów Organizacji Pozarządowych oraz rocznego kursu terapii tańcem i ruchem. Obecnie pracuje w dziale projektów lokalnych Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku oraz współpracuje przy projekcie Fundacji Culture Shock, dotyczącym wypalenia zawodowego w środowisku organizacji pozarządowych. Współtworzy kolektyw artystyczny Laboratorium Teatralno-Społeczne. W swojej pracy wykorzystuje m.in. metodę design thinking, pedagogikę teatru, pracę z ciałem, NVC, techniki projekcyjne.


Strategia domów kultury w czasach pandemii – animatorzy i edukatorzy
Prowadząca: Maja Branka

Data: 26.05.2020, godz. 13:00–15:00
Liczba osób: 20
Zgłoszenia: od 21.05.2020 r. (od godz. 8:00) do 25.05.2020 r. (do godz. 12:00)
Formularz zgłoszeniowy na stronie https://pikpodlaskie.pl/bmk-warsztaty/ 

Obecna sytuacja sprawiła, że działania edukacyjne czy kulturowe przeniosły się w większości online. Zgodnie z powiedzeniem „potrzeba matką wynalazków” przymusowa izolacja uruchomiła kreatywność i zachęciła do poszukiwania nowych form działania. Jednak nie wszystkie cele da się realizować w formule onlinowych spotkań, nie wszystkie też grupy odbiorców są na formy zdalne w równym stopniu przygotowane. Spotkanie dla animatorów będzie okazją do:
– wypracowania pomysłów na temat działania i funkcjonowania domów kultury w czasach pandemii,
– podzielenia się inspiracjami i dobrymi praktykami, co działa, co się sprawdza, z czego lepiej zrezygnować;
– zaplanowania działań wzmacniających obecność i relacje animatorów ze społecznościami lokalnymi.

Maja Branka – psycholożka, trenerka z 20-letnim doświadczeniem. Przepracowała ponad 5000 godzin, szkoląc instytucje kultury, organizacje pozarządowe, administrację publiczną i firmy. Od dziesięciu lat intensywnie współpracuje z instytucjami sektora kultury – bibliotekami, domami kultury, muzeami oraz urzędnikami miejskimi odpowiedzialnymi za politykę kulturalną. Specjalizuje się w szkoleniach z komunikacji, wystąpień publicznych i rzecznictwa. Współpracowała z Narodowym Centrum Kultury, Laboratorium Edukacji Kulturalnej Biura Kultury Miasta Stołecznego Warszawa, Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, warszawskimi domami kultury. Absolwentka Szkoły Trenerskiej STOP, Szkoły Procesu Grupowego Haliny Nałęcz-Nieniewskiej, Szkoły Tutoringu Fundacji „Szkoła Liderów”. Autorka licznych materiałów szkoleniowych i podręczników trenerskich oraz superwizorka Stowarzyszenia Trenerów Organizacji Pozarządowych (STOP).


Nowoczesne technologie w pracy animatora – warsztaty online
Prowadząca: Sylwia Żółkiewska

Termin: 2.06.2020 r., godz. 9:00–15:00 
Liczba osób: 22
Zgłoszenia: od 28.05.2020 r. (od godz. 8:00) do 1.06.2020 r. (do godz. 12:00)

Formularz zgłoszeniowy na stronie https://pikpodlaskie.pl/bmk-warsztaty/ 

Warsztaty przeznaczone są dla animatorów, edukatorów, pracowników instytucji kultury, którzy chcieliby dowiedzieć się, jak prowadzić zajęcia artystyczne online z pomocą narzędzi cyfrowych. Uczestnicy poznają proste, intuicyjne i powszechnie dostępne aplikacje, które przydadzą się w animacji kultury online, w trakcie twórczych zajęć z dziećmi, młodzieżą, dorosłymi, seniorami. Dowiedzą się, jakie metody i techniki pracy z grupą sprawdzą się w wirtualnym środowisku. Podczas warsztatu uczestnicy przetestują wybrane narzędzia i zapoznają się z konkretnymi przykładami ich zastosowania. Przewidziana jest również praca w grupie.            

Sylwia Żółkiewska – projektantka, animatorka kultury, entuzjastka nowych technologii, autorka i współautorka licznych publikacji, m.in. książki „Biznes w świecie mobile. Jak zaprojektować, wykonać i wypromować aplikację mobilną” (Poltext 2018) oraz scenariuszy zajęć z aplikacjami mobilnymi, m.in. dla Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, Filmoteki Narodowej – Instytutu Audiowizualnego, Fundacji Orange. Współtwórczyni wydarzeń na pograniczu sztuki, biznesu i nowych technologii, takich jak FAM – Forum Aplikacji i Gier Mobilnych czy HackArt MNW. Prowadzi wykłady i warsztaty dla różnych grup odbiorców. Z powodzeniem prowadzi wykłady i warsztaty online, m.in na UW.

Absolwentka Wydziału Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, podyplomowych studiów Komunikacja w biznesie oraz Podyplomowych Studiów Menedżerskich dla Twórców, Artystów i Animatorów Kultury na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Stypendystka MKiDN. Na Facebooku prowadzi fanpage Aplikacje mobilne w kulturze i edukacji. Więcej: www.zolkiewska.pl, www.aplikacjewkulturze.pl


Zakochaj się w swojej miejscowości! NIEMAPA jako źródło scenariuszy do działań dla animatora
Prowadzące: Joanna Studzińska, Małgorzata Żmijska

Data: 5.06.2020, godz. 12:00–13:30
Liczba osób: 100
Zgłoszenia: od 1.06.2020 r. do 4.06.2020 r. (do godz. 12:00)

Formularz zgłoszeniowy na stronie https://pikpodlaskie.pl/bmk-warsztaty/ 

Na serię NIEMAPA składają się przewodniki dla rodzin po wielu miastach i kilku rejonach (również  Puszczy Białowieskiej). Poprzez to wydawnictwo staramy się spojrzeć na miejscowość  zupełnie na nowo – metodą ko-kreacji wraz z mieszkańcami i ekspertami odkrywamy miejsca znane i kochane, ale też te zupełnie nieoczywiste. Chcemy opowiedzieć Wam o tym procesie, który wypracowałyśmy na przestrzeni kilku lat i zaprosić do tworzenia nietypowych przewodników Waszych miejscowości, osiedli czy ulubionych miejsc spacerowych. Porozmawiajmy o tym, jak sprawić, by odkrywanie miasta stało się frajdą zachęcającą do tworzenia wspólnie z mieszkańcami przewodników, spacerów, stron, vlogów, tablic czy map.

Joanna Studzińska, Małgosia Żmijska – „Jesteśmy zespołem projektowym tworzącym dobre rzeczy i wydarzenia dla rodzin. Budujemy partnerskie sieci złożone z rodzin, firm i instytucji po to, by wspólnie realizować wydawnictwa, gry, wystawy czy działania edukacyjne. W naszych projektach bezkompromisowo stawiamy na rozwijanie estetyki, promowanie postaw obywatelskich i edukację kulturalną. Mamy projekty, które inspirują do aktywnego i twórczego spędzania czasu w rodzinie czy wśród sąsiadów. Jesteśmy autorkami serii przewodników dla rodzin NIEMAPA oraz wystaw edukacyjnych takich jak NIEMAPA, Przytul Polskę czy Ekoeksperymentarium”.


Działania teatralne i performatywne online. Pomysły i metody, refleksje
Prowadząca: Karolina Pluta

Data: 6.06.2020 r, godz. 10:00–12:30
Liczba osób: 16
Zgłoszenia: od 3.06.2020 r. (od godz. 8:00) do 5.06.2020 r. (do godz. 12:00)

Formularz zgłoszeniowy na stronie https://pikpodlaskie.pl/bmk-warsztaty/ 

Teatr to przede wszystkim spotkanie, doświadczenie zmysłowe, próbowanie w grupie. Jak działać teatralnie, kiedy nie można się spotykać w przestrzeni fizycznej? Co się sprawdza, kiedy za przestrzeń spotkania teatralnego musi wystarczyć ekran komórki lub komputera? Jak wykorzystać potencjał świata online w twórczym, teatralnym działaniu? Jak zadbać o członków i członkinie zespołów teatralnych?

Warsztat jest przeznaczony dla osób prowadzących grupy i zespoły teatralne, które w związku z obecną sytuacją nie mogą się spotykać na zasadach, jakie znaliśmy. Wspólnie poszukamy pomysłów, co zrobić i jak działać, żeby nie stracić z horyzontu naszych uczestników i uczestniczek.

Karolina Pluta – trenerka, pedagożka teatru, certyfikowana tutorka Szkoły Liderów, członkini zarządu Stowarzyszenia Pedagogów Teatru. Absolwentka Szkoły Trenerów Organizacji Pozarządowych oraz rocznego kursu terapii tańcem i ruchem. Obecnie pracuje w dziale projektów lokalnych Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku oraz współpracuje przy projekcie Fundacji Culture Shock, dotyczącym wypalenia zawodowego w środowisku organizacji pozarządowych. Współtworzy kolektyw artystyczny Laboratorium Teatralno-Społeczne. W swojej pracy wykorzystuje m.in. metodę design thinking, pedagogikę teatru, pracę z ciałem, NVC, techniki projekcyjne.


Budowanie relacji
Prowadzący: Grzegorz Jędrek

Data: 8.06.2020, godz. 12:00–14:30
Liczba osób: 30
Zgłoszenia: od 3.06.2020 r. (od godz. 8:00) do 5.06.2020 r. (do godz. 12:00)

Formularz zgłoszeniowy na stronie https://pikpodlaskie.pl/bmk-warsztaty/ 

Jak zbudować sieć kontaktów z innymi animatorami i edukatorami, jak budować relacje z lokalnymi mediami i władzami? Jak wejść we współpracę ze szkołą, domem kultury, kołem gospodyń? Jak zrobić wydarzenie, które będzie ważne dla lokalnej społeczności i medialne? Jak budować społeczność?

Grzegorz Jędrek – autor bloga o PR, marketingu i kulturze wniedoczasie.pl. Na swoim koncie ma m.in. pracę w biurze prasowym, zarządzanie komunikacją międzynarodowego Ośrodka „Brama Grodzka – Teatr NN”, współpracę z Agencją Warszawa, opiekę nad mediami społecznościowymi KUL, budowanie marek lokalnych. Prowadzi szkolenia i zajęcia na uniwersytecie.


Strategia DK w czasach pandemii – dyrektorzy instytucji kultury
Prowadząca: Maja Branka

Data: 9.06.2020, godz. 13:00–15:00
Liczba osób: 20
Zgłoszenia: od 3.06.2020 r. (od godz. 8:00) do 8.06.2020 r. (do godz. 12:00)

Formularz zgłoszeniowy na stronie https://pikpodlaskie.pl/bmk-warsztaty/ 

Obecna sytuacja sprawiła, że działania edukacyjne czy kulturowe przeniosły się w większości online. Zgodnie z powiedzeniem „potrzeba matką wynalazków” przymusowa izolacja uruchomiła kreatywność i zachęciła do poszukiwania nowych form działania. Jednak nie wszystkie cele da się realizować w formule onlinowych spotkań, nie wszystkie też grupy odbiorców są na formy zdalne w równym stopniu przygotowane. Przed domami kultury stoi szereg wyzwań dotyczących przyszłości, kierunków działania, określenia swojej roli w czasach kryzysu.
Spotkanie dla dyrektorów domów kultury będzie okazją do:
– wypracowania pomysłów na temat działania i funkcjonowania domów kultury w czasach pandemii;
– podzielenia się inspiracjami i dobrymi praktykami, co działa, co się sprawdza, z czego lepiej zrezygnować;
– zaplanowania strategii działania wobec spodziewanego kryzysu.

Maja Branka – psycholożka, trenerka z 20-letnim doświadczeniem. Przepracowała ponad 5000 godzin, szkoląc instytucje kultury, organizacje pozarządowe, administrację publiczną i firmy. Od dziesięciu lat intensywnie współpracuje z instytucjami sektora kultury – bibliotekami, domami kultury, muzeami oraz urzędnikami miejskimi odpowiedzialnymi za politykę kulturalną. Specjalizuje się w szkoleniach z komunikacji, wystąpień publicznych i rzecznictwa. Współpracowała z Narodowym Centrum Kultury, Laboratorium Edukacji Kulturalnej Biura Kultury Miasta Stołecznego Warszawa, Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, warszawskimi domami kultury. Absolwentka Szkoły Trenerskiej STOP, Szkoły Procesu Grupowego Haliny Nałęcz-Nieniewskiej, Szkoły Tutoringu Fundacji „Szkoła Liderów”. Autorka licznych materiałów szkoleniowych i podręczników trenerskich oraz superwizorka Stowarzyszenia Trenerów Organizacji Pozarządowych (STOP).


Myślenie wizualne
Prowadzący: Daniel Zbroszczyk

Data: 18.06.2020 r., godz. 11:00–14:00
Liczba osób: 30
Zgłoszenia: od 15.06.2020 r. (od godz. 8:00) do 17.06.2020 r. (do godz. 12:00)

Formularz zgłoszeniowy na stronie https://pikpodlaskie.pl/bmk-warsztaty/ 

Celem warsztatów jest prezentacja i nauka precyzyjnej komunikacji za pomocą rysunku.  Jest to forma lepszego przyswajania treści oraz tworzenia efektywnego przekazu. Robienie notatek w postaci wizualnej przyczynia się do lepszego przyswojenia notowanych treści, głębszego zrozumienia omawianych tematów, aktywnego pobudzenia myślenia kreatywnego. Tej czynności może nauczyć się każdy: od nauczyciela po marketingowca.

Daniel Zbroszczyk – założyciel i pomysłodawca marki Wytfórnia, zajmującej się propagowaniem idei myślenia wizualnego poprzez warsztaty i szkolenia, tworzeniem notatek wizualnych oraz ilustracji dla biznesu. Wspiera przedsiębiorców, trenerów, mówców, komunikując ich idee, wizje i strategie. O sobie mówi tak: „Jestem sketchnoterem, wieloletnim praktykiem kultury obrazu, ubieram myśli w wizualną szatę. Po około dziesięciu latach pracy w agencjach reklamowych jako graphic designer, ilustrator, storyboardzista, wcześniej asystent na łódzkiej ASP, która notabene jest moją Alma Mater, zacząłem dzielić się swoim doświadczeniem, ucząc rysunku”.

Więcej o warsztacie przeczytać można na stronach:
http://wytfornia.pl/myslenie-wizualne/#new-release
https://marketingibiznes.pl/biznes/myslenie-wizualne


Projekt artystyczny – bramą do zaangażowania, motywacji i kreatywności 
Prowadzący: Cecylia Leonik, Katarzyna Zabłocka

Data: 26.06.2020 r., godz. 14:00–17:00
Liczba osób: 12
Zgłoszenia: od 23.06.2020 r. (od godz. 8:00) do 25.06.2020 r. (do godz. 12:00)

Formularz zgłoszeniowy na stronie https://pikpodlaskie.pl/bmk-warsztaty/ 

Warsztaty skupią się poznaniu i doświadczeniu trzech strategii działań wpływających na poziom zaangażowania i kreatywności uczestników oraz twórców projektów kulturalnych, adresowanych do różnych grup wiekowych i społecznych. W praktyce i teorii uczestnicy zapoznają się z narzędziami empatyzacji  procesu design thinking jako metodzie określania potrzeb grupy docelowej. Zaprezentowanie teorii przepływu Flow pozwoli na uzmysłowienie sobie, że każdy jest kreatywny i ma potencjał twórczy. Metody storytellingu i „Godziny geniusza” przybliżą praktyczne sposoby wykorzystania kreatywności i realizacji konkretnych projektów.

Warsztat poprowadzony będzie przez konsultanta do spraw projektów CEN Białystok Cecylię Leonik i artystę plastyka, autorkę wielu projektów artystycznych i kulturalnych adresowanych do społeczności lokalnej i młodzieży, Katarzynę Zabłocką.

Wstęp: 

  • Prezentacja specyfiki pracy projektowej w działaniach animacyjnych
  • Wykorzystanie narzędzi i zasobów sieciowych do projektów kulturalnych i działań animacyjnych
  • Przykłady dobrych praktyk

Moduł I – proces projektowy DT; ćwiczenie „artystyczna empatyzacja i problem” 
Moduł II – motywacja w edukacji i procesie kreatywnym; ćwiczenie „Godzina geniusza i teoria przepływu Flow 
Moduł III – kreatywność przez duże i małe C; ćwiczenie „Zawsze twórz opowieść – storytelling” 
Zakończenie 
Podsumowanie – prezentacja wstępnych projektów działania animatorów 

Cecylia Leonik – moderator i mentor na platformach edukacyjnych. Autor dobrych praktyk z zakresu TIK. Trener umiejętności społecznych i treningu zastępowania agresji. Trener edukacji medialnej. Entuzjasta metody design thinking w edukacji. Od września 2019 konsultant do spraw projektów w Centrum Edukacji Nauczycieli w Białymstoku. Nauczyciel dyplomowany języka polskiego i informatyki z dwudziestoletnim stażem w szkole podstawowej. Posiadający doświadczenie w edukacji włączającej, realizujący interdyscyplinarne projekty edukacyjne, współpracujący z lokalnymi instytucjami kultury. Pasjonuje się stosowaniem innowacyjnych rozwiązań edukacyjnych z zakresu motywacji, kreatywnego myślenia oraz myślenia projektowego. Prowadzi warsztaty dotyczące pracy metodą projektu i doskonalenia kompetencji kluczowych.

Katarzyna Zabłocka – absolwentka Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu (Wydział Sztuk Pięknych), specjalizacja: Plastyka Intermedialna. Nauczyciel w macierzystej placówce Państwowym Liceum Sztuk Plastycznych im. A. Grottgera w Supraślu, prowadzi autorską Pracownię Realizacji Intermedialnych. Asystent w Instytucie Sztuk Plastycznych i Konserwacji Dzieł Sztuki Politechniki Białostockiej, prowadzi zajęcia z Fotografii i Grafiki Multimedialnej. Zajmuje się kreatywnymi działaniami w obszarze edukacji filmowej. Współpracuje z Filmoteką Narodową – Instytut Audiowizualny jako lider i trener programu Filmoteka Szkolna. Autorka wystaw indywidualnych i zbiorowych. Realizuje projekty z zakresu sztuk wizualnych oraz warsztaty z zakresu edukacji kulturalnej dzieci, młodzieży i dorosłych. Stypendystka Prezydenta Miasta Białegostoku i Marszałka Województwa Podlaskiego. Laureatka nagrody Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej 2015, nagrody indywidualnej Centrum Edukacji Artystycznej w Warszawie 2015 oraz wyróżnienia „Za naprawianie świata” im. Ireny Sendlerowej 2015.


Regulamin BMK

RODO BMK

Linki

Media Społecznościowe